پست بانک ایران

تاریخچه پست بانک

پست بانک ایران پس از تصویب اساسنامه توسط هیئت محترم وزیران از دی ماه سال 1375 فعالیت خود را به طور رسمی آغاز کرد، و در حال حاضر با دارا بودن 14500 شعبه، دفتر و مرکز در سراسر کشور انواع خدمات بانکی و مالی را به هموطنان عزیز ارائه می‌دهد.که ماموریت و اهم وظایف آن به شرح ذیل می باشد:

  • گسترش خدمات پولی و مالی در شهرها و روستاهای کشور 
  • کمک به توسعه سیستم بانکی و گسترش تسهیلات بانکی 
  • انجام نمایندگی در پرداخت و دریافت ناشی از مبادلات تجاری
  •  کمک به کاهش مسافرتهای شهری و روستایی و هزینه های مربوط 
  • کمک به توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) کشور
  •   توسعه خدمات مالی خرد با مشارکت دفاتر خدمات بانکی شهری و روستایی منتخب

منبع : http://www.postbank.ir/

شرکت ارتباطات زیرساخت

شرکت ارتباطات زیرساخت ، در راستای اجرای وظایف و اهداف سازمانی و به منظور تامین زیرساخت های ارتباطی کشور مطابق با مقررات و توصیه های بین المللی به ویژه اتحادیه جهانی مخابرات (ITU) رسالت خود را افزایش رضایتمندی مشتریان ، ارتقاء و حفظ سلامت و ایمنی پرسنل سازمان می داند و سیاستهای کلان آن به شرح زیر است :

  • تاسیس ، اجراء ، بهره برداری ، بازیابی ، توسعه ، بهسازی ، نظارت و مدیریت شبکه زیرساخت کشور
  • تامین کلیه نیازهای زیرساخت ارتباطی به منظور فراهم آوردن امکان استفاده تمامی متقاضیان مجاز اعم از دولتی ، خصوصی و تعاونی ارائه دهنده خدمات ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • بهبود مستمر اثربخشی نظام مدیریت کیفیت و فرآیندهای آن در جهت افزایش رضایت مشتریان
منبع : www.tic.ir (خط مشی کیفیت و ایمنی و بهداشت حرفه ای شرکت ارتباطات زیرساخت)

مخابرات استان سمنان

مخابرات استان سمنان در سال 1306 هجری شمسی با یک خط تلفن مغناطیسی در منطقه بازار بزرگ سمنان افتتاح و با یک رشته سیم آهنی از تهران به سمنان و از سمنان به شهرهای مختلف استان از جمله دامغان، شاهرود و گرمسار زیر نظر اداره مکالمات مرکزی ارتباط داشته است.

سپس در سال 1311 با نصب دستگاه 50 شماره مغناطیسی مرکز مخابرات در ساختمان واقع در خیابان شهدا شروع بکار نمود، تا اینکه در سال 1350 با داشتن 650 شماره تلفن مغناطیسی به خیابان طالقانی مرکزی فنی شهید عاملو کنونی تغییر مکان یافت و در بهمن سال 1350 اولین مرکز خودکار تلفنی با 1000 شماره مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

تلفن بین شهری خودکار استان سمنان در سال 1352 همزمان با افتتاح STD و مایکروویو به بهره‌برداری رسید و بمنظور ارتباط بین‌الملل خط تلفن بین‌المللی و بهره‌برداری ارتباط با خارج از کشور در سال 1353 در استان راه‌اندازی گردید.

منبع : www.semnantelecom.ir (پیشینه مخابرات استان سمنان)

معرفی شرکت پست

شرکت پست جمهوری اسلامی ایران با هدف دستیابی عموم مردم به خدمات پستی درعرصه ارتباطات، تنظیم و اعمال سیاست ها و راهبردهای کلان در زمینه برنامه ریزی، تاسیس، تجهیز و توسعه واحدهای پستی و گسترش خدمات پستی به سراسر کشور، در راستای انطباق با روزآمدترین پیشرفت های فناوری ارتباطات ،تحت نظارت و وابسته به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، در سال 1366 در قالب شرکت دولتی تاسیس و فعالیت آ ن رسماً در سال 1367 آغاز شدو وظایف آن به شرح ذیل تعیین گردید:
  •   بررسی و مطالعه در جهت شناخت هرچه بیشتر نیازهای پستی جامعه و تأمین آنها
  •  تهیه و تنظیم برنامه های جامع به منظور انجام خدمات پستی (قبول، حمل، مبادله و توزیع مرسولات، امانات پستــی، قبوض آب، برق، تلفن و …) در سراسر کشور و نظارت و هماهنگی در حسن اجرای آنها.
  •  تأسیس، تجهیز و گسترش واحدهای پستی و بهره برداری از آنها
  •  تهیه طرح و انتشار تمبر و اوراق بهادار پستی برای مصارف جاری و یادبود، هماهنگ با فرهنگ و آرمان های انقلاب اسلــامی ایران، در جهت نشر و بیان مواضع آن در داخل و خارج کشور با استفاده از زبان خاص تمبر و قبول اشتراک آن
  •  صدور اجازه استفاده از ماشین های نقش تمبر در امور پستی و اعمال نظارت برکلیه امور مربوط به آنها
  • واگذاری صندوق های پستی شخصی و ایجاد پست رستانت در مراکز پستی
  • توزیع روزنامه، نشریات دوره ای و سایر مرسولات پستی
  • بررسی، تنظیم و حفظ رابطه با اتحادیه های جهانی و منطقه ای پست و مشارکت در تدوین، دستورالعمل و توصیــــــــه های بین المللی مربوطه و پیشنهاد به مراجع ذی صلاح
  • شرکت در مجامع و اتحادیه های جهانی و منطقه ای پست به منظور تبادل نظر در مسائل پستی و جلب مشارکت های بین المللی در زمینه بهینه سازی شبکه پستی
منبع : www.post.ir (معرفی شرکت)